Mualliflar: SAYFULLAYEVA R.R., RAUPOVA L.R., ABUZALOVA M.Q., YULDASHEVA D.N.
Turi: Darslik
Til: O `zbek
Nashr yili: 2021
Nashriyot: Durdona
Sahifalar soni: 274
Tasnifi: "Tilshunoslikka kirish" darsligi filologiya fakulteti filologiya va tillarni o‘qitish (o‘zbek tili) ta’lim yo‘nalishi bakalavriat bosqichida tahsil olayotgan talabalar, shuningdek, tilshunoslik masalalari bilan qiziquvchilar, shug‘ullanuvchilar uchun mo‘ljallangan. Mazkur darslik 5 220 100 – Filologiya va tillarni o‘qitish (o‘zbek tili) ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha tasdiqlangan o‘quv dastur asosida tayyorlangan bo‘lib, uni yaratishda o‘zbek tili qurilishining substansial (mohiyat) tadqiq yo‘nalishi yutuqlariga tayanildi.
Mualliflar: Sayfullayeva R.R., Mengliyev B.R., Qurbonova M.M., Raupova L.R., Abuzalova M.Q., Yo‘ldosheva D.N.
Turi: Darslik
Til: O `zbek
Nashr yili: 2021
Nashriyot: Durdona
Sahifalar soni: 464
Tasnifi: Mazkur darslikda hozirgi o‘zbek tilining o‘ziga xos xususiyatlari til va nutq farqlanishida o‘zbek tilshunosligining asosiy sathlari doirasida lisoniy holat talqini va nutqiy voqelanish ko‘rinishida yoritilgan, bunda o‘zbek substansial tilshunosligi yutuqlariga tayanilgan.Til va tafakkur ayniyati falsafiy tahlillarda muhim kategoriyalar sifatida ajratiladi. Demak, til tadqiqida falsafiy kategoriyalarga tayanib ish ko‘rish ham ulkan ahamiyatga ega. Yutuqlari, tahlil natijalari rasmiy jihatdan XX asrning oxirgi o‘n yilligida tan olingan, milliy istiqloldan keyin ta’lim amaliyotiga keng tatbiq etilgan o‘zbek substantsial (mohiyat) tilshunosligi falsafiy kategoriyalardan metodologik asos sifatida foydalanadi.
Mualliflar: Yuldasheva D.N.
Turi: Darslik
Til: O `zbek
Nashr yili: 2021
Nashriyot: Durdona
Sahifalar soni: 428
Tasnifi: Insoniyat tarixida ta’lim olishga ehtiyoj tug‘ilgan kundan boshlab kun tartibiga chiqqan “O‘quvchiga nimani o‘rgatish zarur?”, “O‘quvchini qancha o‘qitish kerak?”, “Nima uchun o‘qitish shart?”, “Qanday usullar bilan o‘qitish lozim?” kabi qadimiy savollar hamisha dolzarb va yechimtalabdir. Bugun ona tili ta’limi oldida ham shu savollar ko‘ndalang turibdi. Sababi, insоn shахsidа ruh, tаfаkkur vа til chаmbаrchаs bоg‘liq. O‘rta umumta’lim maktablarida ona tili ta’limidan ko‘zlangan maqsad – jamiyatga ijоdiy vа mustаqil fikrli shахsni tаrbiyalab berish – аmаlgа оshishi uchun quyidagilarni chuqur anglashimiz lozim: 1) bugungi kunda jаmiyatimiz bilimdоn shaxsga ehtiyojmandmi yoki ko‘zlagan maqsadga erishishning o‘nlab yo‘llari borligini, muayyan sharoitda shulardan qay biri yuksak samara bera olishini biluvchi va uni qo‘llay oluvchi shахsgаmi? 2) o‘rta umumta’lim maktablarida, o‘rta maxsus ta’lim muassasalarida ta’lim oluvchiga til imkоniyatlarini yetkazish lozimmi yoki tilshunoslik asoslari-yu til qurilishi – ilmiy grammatik talqinlarnimi? 3) o‘zbek jamiyatida hamma tilshunos bo‘lishi kerakmi yoki til imkoniyatlaridan to‘laqonli foydalana olishni uddlashi zarurmi? Mazkur darslik mohiyatga shu nuqtayi nazar bilan yondashadi. Zero, Milliy Istiqlolning ta’lim oldiga qo‘yadigan vazifalari, jumladan, bugungi kunda maktabda ijodiy tafakkur sohibini, o‘rta maxsus ta’limda ixtisosiy nutq madaniyati shakllangan ijodiy tafakkurli shaxsni, oliygohlarda jahonning ilg‘or mamlakatlari mutaxassislari bilan raqobatdoshlikka iqtidorli mutaxassisni tayyorlash uchun ta’lim qanday bo‘lishi kerakligini belgilash, maqsadga muvofiq mazmun va usullarni to‘g‘ri tanlash juda-juda muhim.