Mualliflar: D.Yo`ldosheva, Sh.Hamroyeva, N.Bozorova

 Turi: Metodik qo`llanma

 Til: O `zbek

 Nashr yili: 2016

 Nashriyot: Turon zamin ziyo

 Sahifalar soni: 117

Tasnifi: Ta’lim maqsadi o`quv-biluv jarayoni, uning mohiyati, mazmuni, usul va vositalari, o`qituvchi-o`quvchi munosabatlari, shuningdek, mazkur tizimning samaradorligi - qanday shaxs yoki mutaxassisni shakllantirishini ham belgilaydi. Ta’lim maqsadining ijtimoiy buyurtma asosida ifodalanishi shaxs, davlat, jamiyat, fan-texnika hamda ishlab chiqarishning umumiy taraqqiyot darajasi bilan belgilanadi. Demak, ta’lim maqsadi jamiyat ehtiyojlarini ifodalaydi va uning taraqqiyotini belgilaydi. Butun ta’lim jarayoni - o`quv materialidan boshlab, ta’lim natijasigacha - ta’lim maqsadidan kelib chiqqan holda belgilanadi. Ta’lim maqsadi oldida turgan asosiy masala  bugungi kun va istiqbolda jamiyat ravnaqi uchun qanday shaxs, mutaxassis tayyorlash kerakligi bilan xarakterlanadi.  Ona tili ta’limi maqsadi ro`yobini ta’minlashda O`zbek tili doimiy anjumani muhim ahamiyatga egadir.  

 

 

 Mualliflar: Yuldasheva D.N., G`ulomova Sh.Q. 

 Turi: Metodik qo`llanma

 Til: O `zbek

 Nashr yili: 2018

 Nashriyot: Toshkent

 Sahifalar soni: 81

Tasnifi: Bugungi kun o`zbеk tilshunоsligidа dunyo tilshunоsligi аndоzаlаri аsоsidа milliy istiqlоl shаrоfаti bilаn o`rgаnilgаn til vа nutq munоsаbаtining substаnsiаl tаdqiqi nаtijаlаridаn оliy tа’limdа tilshunоslik nаzаriyasini o`rgаnish vа o`qitishdа, shuningdеk, o`rtа mахsus, o`rtа umumtа’lim bоsqichlаrining оnа tili mаshg`ulоtlаridа hаm fоydаlаnilmоqdа. O`zbеk tili nаzаriyasidа til vа nutq munоsаbаti mаvzusi tа’limidа ilg`оr pеdаgоgik tехnоlоgiyalаrdаn fоydаlаnish, innovatsion tа’lim mеtоdlаrini qo`llаsh dоlzаrb vаzifаlаrdаn biridir. Оliy tа’lim nоrmаtiv-huquqiy hujjаtlаri аsоsidа tuzilgаn, hоzirdа filоlоgiya vа tillаrni o`qitish (o`zbеk tili) tа’lim yo`nаlishi аmаliyotidа bo`lgаn o`quv rеjа hаmdа o`quv dаsturlаridа ko`rsаtilgаn “Tilshunоslik nаzаriyasi” fаni vа uning tа’limi muаmmоlаri, jumlаdаn, til vа nutq munоsаbаtini o`qitishdаgi innovatsiyalаr, mа’ruzа mаtnlаri, mаvzu yuzаsidаn tаyyorlаnаyotgаn kеyslаr, аmаliy tоpshiriq nаmunаlаri, nаzоrаt sаvоllаri bоrаsidа аnchаginа tаjribаlаr to`plаngаn. Shungа qаrаmаy, bu bоrаdа оliy tа’lim muаssаsаlаri prоfеssоr-o`qituvchilаri tоmоnidаn to`ldirilishi, mukаmmаllаshtirilishi zаrur bo`lgаn o`rinlаr hаm mаvjud. 

 

 

 Mualliflar: Yuldasheva D.N., Ne`matova G.H., Ashurbayeva R.Q. 

 Turi: Metodik qo`llanma

 Til: O `zbek

 Nashr yili: 2019

 Nashriyot: Muharrir nashriyoti

 Sahifalar soni: 124

 Tasnifi: Talim ona tilimizda olib boriladigan orta umumtalim maktablarida o‘qitiladigan har bir o‘quv predmeti bоshqalari bilan o‘zarо alоqadоrlikda o‘rganilgandagina o‘zining haqiqiy mоhiyatini namoyon eta oladi.  Buning uchun esa maktab o‘quv rejasida ta’limi belgilangan o‘quv predmetlarining o‘zaro bog‘liqligini asoslash lozim. Ona tili o‘qituvchisi, avvalo, o‘zi ta’lim berayotgan o‘quv predmeti, o‘rta umumta’limda o‘qitilayotgan barcha o‘quv predmetlarini o‘rganish va o‘rgatish vositasi ekanligini anglab olishi zarur. Muayyan o‘quv predmeti ta’limi jarayonida uni boshqa o‘quv predmetlari mavzulari bilan aloqadorlikda o‘qitish bolaning intellektual salohiyatini shakllantirish va rivojlantirishga ijobiy ta’sir ko‘rsatadi. Ona tili ta’limining  fanlararo aloqasi til imkoniyatlaridan unumli va samarali foydalana olishni tizimli ravishda tashkil etish uchun zamin hozirlaydi. O‘quvchi lug‘at boyligining boyib borishida yana bir ulkan xazina – uzluksiz ta’lim muassasalarida o‘rganiladigan boshqa o‘quv predmetlarining ham beqiyos hissasi bor. Ona tili ta’limi jarayonida fanlararo aloqadorlikni ta’minlash o‘quvchining lug‘at zahirasini boyitish, og‘zaki va yozma nutqini rivojlantirish, uslubiy ravon, mantiqiy mukammal matnlar yaratish, qamrovi keng terminologik manbalarga egalik qilish demakdir