Tayanch so`zlar: ta’lim oluvchi va ta’lim beruvchi munosabati, bilimdon ijrochi va mustaqil ijodiy tafakkur sohibi, DTS talablari.

Ключевые слова: отношений обучаемого и обучающего, знающий исполнитель и обладатель самостоятельного творческого мышления, требования ГСО.

Key words: Connection between student and a teacher, a clever doer and the owner of creative thinking, requirements of SSR.

Maqolada ta’lim jarayoni bir butun tizim ekanligi va unda ta’lim oluvchi hamda ta’lim beruvchi munosabatlari asosiy o`rinni egallashi zamonaviy ta’lim masalalari bilan bog`liq holda  tahlil qilinadi.

В статье рассматривается вопросы единой образовательной системыб вопросы о роли отнощений между обучаемым и обучающим и даётся анализ всего этого в зависимости от задач современного обучения.

It is analired in the article that the process of education is a nhole system and the connection between a student and a theacher is the main thing which is analysed with the modern education questions.

 

Yo`ldosheva Dilorom Nematovna

 BuxDU o`zbek tili va adabiyoti kafedrasi dotsenti, p.f.n.

Rajabova Rano Zaripovna

BuxDU boshlang`ich talim asoslari kafedrasi o`qituvchisi, mustaqil tadqiqotchi

Tayanch so`zlar: ona tili va uning ta’limi, ona tili ta’limi maqsadi, XVII asr oxiri XVIII asr boshlarida ona tili ta’limi.

Ключевые слова: родной язык и обучение ему родной язык и его задачи, обучение родному языку в конце XVII   и вначале XVIII вв.

Key words: mother tongue and its education, the aim of the education of mothe tovgue the education the and of the XVII centure and at’ the beginning of the XVIII century.

Maqolada XVII asr oxiri XVIII asr boshlarida ona tili ta’limi va uning maqsadi masalalari tahlil qilinadi.

В данной статье рассматривается вопросы истории об обучении и целях литературного узбекского языка в XVIIXVIII вв.  в средне обучениях.

In the article mothe tongue and its education the aim of the education of mother tongue questions are anaiysed.

Yo`ldosheva Dilorom Ne’matovna

 BuxDU o`zbek tili va adabiyoti kafedrasi dotsenti, p.f.n.

Rajabova Ra’no Zaripovna

BuxDU boshlang`ich ta’lim asoslari kafedrasi o`qituvchisi, mustaqil tadqiqotchi

Tayanch so`zlar: ona tili ta’limining yangilangan maqsadi, mazmuni, usuli va vositalari, izlanuvchanlik, onglilik, kognitivizm, pragmatika.

Ключевые слова: обновлённая цель, содержание, метод и средства обучения родному языку, поиск новых методов и средств, сознательность, kognitivizm, pragmatika

Key words: The renewed aim of the education of mother tongue, content, style and means, scorching, consciousness, cognitive, pragmatic.

Maqolada mustaqillik davrida ona tili ta’limi maqsadining yangilanishi va uning ona tili ta’limi mazmuni, usuli hamda vositalariga ta’siri masalalari tahlil qilinadi.

В данной статье рассматривается вопросы влияния новых целей обучения родному языку на содержание, методы и средства обучения родному языку.

It is analyses in the article that the renewing of the aim of the education of mother tongue and its meaning of the education of mother tongue, its style and influence matters to its means in independence period.

Tayanch so`zlar: ona tili talimining yangilangan maqsadimazmuniusuli va vositalariizlanuvchanlikonglilikkognitivizmpragmatika.

Ключевые слова: обновлённая цель, содержание, метод и средства обучения родному языку, поиск новых методов и средств, сознательность, kognitivizmpragmatika.

Key words: The renewed aim of the education of mother tongue, content, style and means, scorching, consciousness, cognitive, pragmatic.

 Maqolada mustaqillik davrida ona tili ta’limi maqsadining yangilanishi va uning ona tili ta’limi mazmuni, usuli hamda vositalariga ta’siri masalalari tahlil qilinadi.

 В данной статье рассматривается вопросы влияния новых целей обучения родному языку на содержание, методы и средства обучения родному языку.

 It is analyses in the article that the renewing of the aim of the education of mother tongue and its meaning of the education of mother tongue, its style and influence matters to its means in independence period.

 Аkаdеmik litsеy vа kаsb-hunаr kоllеjlаrining 3-bоsqichidа «Morfologiya yuzasidan o`tilganlarni takrorlash» dаrsini Zulfiyaning «Хоtirаm siniqlаri» shе’ri аsоsidа o`rgаnish

Dаrsning mаqsаdi:

а) tа’limiy mаqsаd: Zulfiyaning «Хоtirаm siniqlаri» shе’ri ustidа ishlаsh оrqаli o`quvchilаrning fе’l so`z turkumidаn оlgаn bilimlаrini mustаhkаmlаsh;

b) tаrbiyaviy mаqsаd: o`quvchilаrni vаtаnpаrvаrlik, Milliy Istiqlоlgа hurmаt vа sаdоqаt ruhidа tаrbiyalаsh;

d) rivоjlаntiruvchi mаqsаd: o`quvchilаrdа til sеzgirligi ko`nikmаlаrini rivоjlаntirish.

Dаrsdа fоydаlаnilаdigаn usullаr: savol-javob, jamoa bo`lib ishlash

Dаrsning jihоzi: «Adabiyot» dаrsligi, Zulfiyaning «Хоtirаm siniqlаri» shе’ri yuzаsidаn tаyyorlаngаn slаydlаr, tаrqаtmа mаtеriаllаr, vidеоprоеktоr, rаg`bаt kаrtоchkаlаri.

Dаrsning bоrishi: